tisdag 6 april 2010

Researrangör

Jag har blivit utsedd av Björns familj att söka resmål till vår gemensamma resa nästa vår. Jag älskar mitt mitt nya uppdrag och har redan hittat några trevliga alternativ för en stor familj på minst tolv personer, som också måste bara barnvänliga eftersom vi reser med minst en 1-åring, en 2-åring och en 3-åring... Vi vill flyga från Ö-vik, Umeå eller Sundsvall. Flygresan får inte vara för lång, vilket innebär att vi hamnar runt Medelhavet och transfern bör inte vara mycket längre än en timme för då får man lätt myror i brallan... Vi har i alla fall räknat bort Turkiet eftersom flera av oss har mindre bra erfarenheter av semestrar där. Alla större researrangörer verkar rörande överens om att Alcudía på Mallorca är det mest barnvänliga resmålet runt Medelhavet. Jag har själv spenderat totalt 13 veckor på denna underbara plats och kan helt instämma i detta... Jag jobbar vidare med mitt uppdrag, undra om man får "provision" :)

På tal om uppdrag börjar tiden bli knapp att få klart Almas dockskåp till hennes kalas på lördag. Det mesta är målat nu och ligger på tork så snart kan det skruvas ihop så jag får tapetsera. Ska sy sängkläderna i morgon tänkte jag...

Grattis till Almas söta prinsesskusin Molly som fyller 4 år idag. Hoppas att våra kramar når ända ner till Helsingborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar