fredag 5 mars 2010

Äntligen fredag




Jag och Alma har precis avlutat ett långt danspass. Hon tycker jättemycket om att dansa så kanske hon går i kusin Mollys fotspår och börjar på dansskola om ett par år...

Björn är föräldraledig några fredag framöver så när jag slutade jobbet idag så möttes familjen på stan för att äta en mysig lunch. Sedan blev det storhandling innan Björn släppte av oss hemma för att själv åka iväg för att uträtta en del andra ärenden. Så här efteråt förstår jag varför han inte vågade följa med in och stå till svars för det kaos som rådde hemma. Oj, vilken röra det var... Där stod jag trött och less efter en lååång arbetsvecka med fem ouppackade kassar mat, hundratolv blöjor och med en unge som hade sett att det fanns ostkrokar i en av kassarna och som inte slutade skrika förrän hon fick smaka. Nu har jag röjt upp lite här hemma... Tack och lov för att det är helg så man får ladda batterierna en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar