fredag 12 mars 2010

Överbevisad

Idag när familjen var och handlade så såg jag att Björn hade lagt en förpackning potatismjöl i kundvagnen. Björn är inte så hemma i köket så jag frågade varför vi skulle köpa potatismjöl, något som inte har funnits i vårt gemensamma skafferi på snart fem år. Han sa att han ville baka en kaka där en av ingredienserna var potatismjöl. Jag fikar gärna men bakar nästan aldrig och har aldrig hört talas om att man använder potatismjöl i bakning. Fick mig ett gott skratt och undrade om han inte hade blandat ihop det med vaniljsocker eller bakpulver men han stod på sig och sa att han skulle visa mig receptet när vi kom hem. Väl hemma kom "Stora Kokboken" fram och på sid 356 stod det klart och tydligt att det ska vara potatismjöl i "Sandkaka" så nu får jag känna mig överbevisad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar