lördag 16 januari 2010

Harmonisk lördag


Det här underbara Mairo tyget skulle jag kunna gärna tänka mig som gardiner i sovrummet, synd bara att det kostar ca 335 kr/meter. Känns lite dyrt för att ha i ett rum där man blundar mest hela tiden. Tåls att fundera på... Jag upptäckt ett nytt intresse i att sy. Jag äger ingen symaskin själv så varje gång jag får en mer eller mindre brilliant idé måste jag ta mitt pick & pack och gå till mamma för att låna hennes symaskin. Tur att hon & pappa bara bor tvärs över gatan.
Idag tog vi en prommenad till min lillebror som bor nere på stan. Han har fått jättemysigt i sin lägenhet. Snäll som man är tog jag en repa med dammsugaren medan pappa plockade bort hans julpynt och mamma röjde upp i största allmänhet. Behöver jag nämna att han är lite bortskämd min lillebor (25 år)?
Det blir ingen fisk till middag idag, fångsten uteblev. Eftersom pappa står för maten idag blir det i stället pizza... Björn ska iväg och se hockey i eftermiddag och efter det hoppas jag på en lugn filmkväll när lillan har somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar