fredag 29 januari 2010

Kaffe


Ännu en tidig morgon! Kl 06.30 sa Alma "kliva upp" som i ett mantra så det bara bara att gilla läget. Pappa Björn som är ledig idag hade inga planer på att starta dagen den tiden så jag fick lyda lillan. Jag är jättetrött och känner mig helt mörbultad, precis som om en förkylning är på väg att bryta ut. Skulle nog behöva en stor kopp kaffe för att piggna till men det kan bli lite svårt eftersom jag inte dricker kaffe.
Fredag och lördag pågår dansmaran i stan så för min del blir det jobb hela helgen och då det finns verkligen inte utrymme att bli sjuk nu. Nästa vecka då Melodifestivalen gästar Övik jobbar jag både dag och natt så då måste alla hålla sig friska och krya (jag ska få två biljetter till Mello, jippie). Dessutom har vi ett mysigt barndop nästa helg som vi ser fram emot väldigt mycket.
Alma säger så mycket roliga saker nu så jag tänkte börja skriva "dagens citat" från henne.
Dagens citat igår: "Bamse har bajsat på sig"
Dagens citat idag: "Blåbär hungrig". Almas misstänker att hennes blå akvariefisk är hungrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar